tyska hit, tyska dit

Hej på er. Jag satt just och funderade på vad jag har gjort idag. I skolan har vi inte gjort något annat än lyssnat och hängt gubbe. Jag kunde ju lika väl ha varit hemma! Redan när jag kom imorse så sa jag hur mycket jag längtar till klockan skulle bli halv fyra och jag kunde springa hem och se på längdskidor. Dessutom får jag skicka ut rapporter via sms för att mina kompisar (som har ett liv bort från tvn, vilket jag ioförsig också har, men inte visar alltid lika mycket) ska veta hur det går. Och det gick ju faktiskt bra!

Jag berättade för min pappa här om dagen att jag troligen inte kommer flytta hemifrån förrän jag är färdigutbildad och har jobb och allt det där. Han tog det faktiskt positivt, trots att första reaktionen var något i stil med: VA?!

Sedan tycker han att det är rätt klokt. Nästan alla vill väl flytta hemifrån i rätt ålder, men hur kul är det att alla pengar man har går åt hyra, och ändå vara ekonomiskt beroende av sina föräldrar (eller i stort sätt leva fattigt)?

idag när jag kom hem hade jag iallafall fått hem lite grejer på posten. bl.a:





Hoppas ni får en fin kväll (:


Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback