OS står mig högt i huvudet

Shit vad tiden har gått fort idag! Jag som skulle plugga och allt.. Nu när jag tänker efter så vet jag inte riktigt vad jag gjort som bokstavligt talat tagit tiden ifrån mig. Förutom att jag kollade andra åket i alpina med André Myhrer, trots att jag såg det direkt igår. Min pappa hade inte sett det så jag var hans vägledare och berättade vad som skulle hända innan de kom ner från backen, hehe. Det blev iallafall brons till Sverige, choackartat måste jag nog ändå säga.

Ikväll ska jag bänka mig framför tvn och 5milen som ska bli otroligt intressant! Jag har inte behövt tömma min sms-inkorg många gånger den här veckan. Nu är den full och varenda sms handlar om OS! Det är jag och min kompis Louise som har diskuterat något fruktansvärt och hon har gett mig det passande smeknamnet OS-nörden. I våra sms står det bland annat; "Vad är det egentligen med svenskar och fjärdeplatser?!","Om Myhrer kommer på en fjärdeplats åker jag ner till Kanada och bryter varenda ben i kroppen på bronmedaljören" och "Om norge tar en medalj till så brakar helvetet lös". Vi har även diskuterat det att många tror att OS är så jäkla seriöst. Visst, man blir riktigt arg om något så illa som alla sveriges 100 fjärdeplatser, men man får sig allt goda skratt oxå. Som slalomåkaren från Tajikistan som kör med svensk dräkt för att det är ett litet fattigt land, och den svenska dräkten fick han billigt i Moskva. Jag måste ändå säga att jag tycker synd om honom.. Det måste ju finnas nån där ute i världen som kan sponsra honom? Hade jag kunnat hade jag definitivt hjälp honom. Sen har vi ju han "snöleoparden", Afrikas första slalomåkare i OS som tar sig ner mycket sakta men säkert.

Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback