en föreläsning helt i min smak!

Idag har jag varit så jävla självbelåten. Jag hoppas verkligen att folk i min skola har börjat tänka efter!

Idag hamnade vi på en föreläsning om hur det är att vara annorlunda och våga vara sig själv. Kvinnan som föreläste hette Sosso och henne kan ni läsa mer om här. Hon berättade om hur det var när man inte var som alla andra, och att man ska våga vara sig själv. Jag blev helt såld! Man kände igen sig på något sätt i de situationer hon varit i och att man måste sluta vara så ytlig och ta reda på vad som finns på insidan. Hon berättade även just det att i tonåren är det ofta man hör någon kalla någon annan "bög" eller "hora" eller liknande. Fan va jag är trött på det! Jag är så trött på att behöva förklara för folk att en bög inte har något speciellt utseende, utan är en man som faller för andra män. Och hur moget är det egentligen? Och hur kul är det som tjej att bli kallad hora, bli förknippad med någon som säljer sex ?

Dessutom nämnde hon det om att killar är mer på, vågar säga ärligt och rakt vad de tycker, medan tjejer oftast är tveksamma och ofta inte vågar ge ett rakt svar.

Jag hoppas verkligen att de som bör ta åt sig mer av det, verkligen gör det. Det är inte roligt när någon trycker på sin svagaste punkt, och alla har vi våra svaga punkter och ingen vill höra det. Det gäller alla!


Kommentera!
Postat av: Emmelist

ja jag ska nog köpa rosa eller vita nästa gång :D

2010-02-18 @ 16:03:27
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: josse

den föreläsningen va kul och sjuuukt intressant!

man fick sig verkligen en tankeställare

2010-02-18 @ 23:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback