Avatar

Kom just hem från en tur i göteborg med mina vänner Michelle och Jennifer. Först besökte vi ett så flott ställe som mc donalds och sedan drog vi oss mot Bergakungen för att se Avatar. Michelle hade inna sett filmen en gång och jennifer två, så jag antog att det var bra. Alla andra säger ju det oxå. Och jag blev verkligen positivt överraskad! Den var ju helt underbar. Alla färger och den snygga killen i rullstol. 3Dn gjorde ju verkligen jättemycket, super! Av någon anleding gick vi även och skrattade åt allt mellan himmel och jord, haha!

Jag är verkligen helt slut nu. Denna veckan har gått riktigt fort men ändå varit otroligt jobbig. Inte mycket läxa pga alla dessa prov, så det var ändå en fördel. Vi kollade klart på Sophie Scholl idag. Jag tycker verkligen att ni ska se den om ni inte redan gjort det.

Det är en tysk film om en tjej och hennes bror som är med i motståndsrörelsen Vita rosen under andra världkriget. De vill förmedla till folket att det inte går så bra för tyskarna i kriget, trots att radiogubben får det att låta som det. De kopierar flygblad som det slänger ut över ett Universitet och åker fast. I filmen får vi se ett mycket skickligt förhör, förnedring i domstol och ett mycket gripande slut som jag inte tänker berätta för det förstör hela grejen. Filmen är baserad på en sann historia, vilket kryddar till hela händelsen.




super!


Kommentera!
Postat av: Lydia

Aw 3D avundsjuk

2010-02-13 @ 11:54:15
URL: http://freestylelydia.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback