massa ledighet

Äntligenäntligenäntligen har jag lov! jag har allt väntat på det här ett tag och nu äntligen så har jag 10 Göra vad jag vill-dagar! Ni kanske undrar hur jag ska spendera dessa dagar. Vet ni vad? Det gör jag med. Jag är ledig hela lovet förutom Tisdag 6 April och Lördag 10 April, så har ni några förslag på något man kan göra när man är ledig så kommentera!

Efter att jag kom hem efter skolan så slängde jag på mig trädgårdshandskarna, tog mig ut i garaget och började sätta i gång med att bära jord och blommor. Några blommor och en 10-kilos jordpåse skulle till min farmor så jordpåsen tryckte jag ner under sadeln på min turkos-svarta skoter och blommorna (som stog så fint i en påse) hängde jag på armen. Med tanke på att det var hela 15 meter till ytterdörren på huset så beslöt jag mig för att åka med trädgårdhanskarna på (skulle i annat fall sprungit in och hämtat ett par tunna fingervantar och antagligen frusit fingrarna av mig). När jag hade kommit ner till farmor frågade hon om det inte var kallt att köra utan vantar och jag berättade att jag kört med de inte så vindsäkra trädgårdshandskarna och då tog hon med mig till en låda där hon hade en massa gamla skinnhandskar och lite halsdukar och grejer. Efter ett litet tags provande fick jag mig ett par skinnhandskar som inte inte kunde minnas om det var hon eller farfar som en gång haft. Det var perfekta och mina händer var hela 37 grader när jag stannat skotern på garageuppfarten. Tack farmor ♥

 

For now;

Over n' out!


Kommentera!
Postat av: Lina

Härligt att vara ledig!

2010-04-01 @ 20:36:31
URL: http://alexlina.blogg.se/
Postat av: Elin Toreborg [foto]

Fin blogg!! :)

2010-04-02 @ 14:05:22
URL: http://elintoreborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback